Welcome! :)

Assalamualaikum.

Selamat datang saya ucapkan kepada yang sudi singgah di blog ini. Anda akan nikmati pelbagai promosi hebat setiap bulan. Antara produk yang ditawarkan adalah produk kesihatan Catalyst, baju kurung moden, Naturactor original dari Jepun, dan pelbagai design bag yang menarik. Untuk maklumat lanjut boleh pm saya di FB dan singgah CSA Butik for Men & Women.

Nikmati promosi hebat bulan ini!

  • Free postage untuk pembelian combo produk Catalyst. Nikmati lebih penjimatan! Harga yang ditawarkan memang berbaloi-baloi!
  • Nikmati potongan 10% bagi setiap pembelian baju kurung moden. Free postage apabila anda share page CSA Butik for Men & Women.

Wednesday, March 2, 2011

Kegilaan Baru Ayahku......

Salam....

ye baru-baru ni aku balik kluang....
minggu lepas....by bus....
macam 1st time plak balik sorang...ekekek....
ada rasa berdebar-debar tak ek????
huisssyyyy....takkanlah...aku kan dah beso...
boleh lah kan kalau setakat nak harap jaga diri sendiri tuh...heheheh....

sampai kluang kol 4.30 petang camtu....
mak aku tunggu dah...amazing giler sampai awal dari aku!
selalu tu even aku tipu-tipu pun mak memang tetap akan sampai lambat....
contohnyalah kan....aku jangka sampai kol 4.30.....
tapi aku tipu la cakap sampai kol 4 suku ka...
tapi TETAP sampai lewat....
kadang-kadang sampai sejam ko! aku kena tunggu....
errrrr....tapi adakah itu satu balasan sebab aku nipu mak aku???hahahah

kehkeh...lari tajuk plak nih!
aku nak citer sal ayah aku ni ha....
de tu cikgu....
dulu study kt upsi ni ha amik sains sukan....
so faham-fahamlah kan mestilah aktif mektif orangnyer....
hobi dia tu salu ngeteh, berkebun....
tapi time cuti sem hari tu (hujung tahun lepas)....
beria dia pi repair beskal adik aku nih....
rupanya dia nak pi ngeteh nek beskal!!!
cehhhh...kalau tak...idaklah rajin bebeno ayah aku nih...

balik kluang baru-baru nih ada citer baru....
ayah aku beli beskal baru beb....
hobi baru geng-geng ayah aku ni cycling....
orang len cycling masuk hutan ka, kebun ka....
ni idak! dia pi bandor....
ngeteh kat bando....
ek eleh...terkejut jugak la aku dengar citer mak aku nih....
sebabnya dari t6 (taman aku) ke bando ade la dalam 15km camtu....
perghhh.....


 ni beskal adik aku yang asal2nye ditunggang ayah aku bwk pi ngeteh sekitar taman....



ni plak beskal baru......ek eh...merah? biru?


aii makin hitam la bapak aku camni knnnnn

eh tapi kan elok jugak berbasikal nih kan....
baik untuk kesihatan...

ok. apa kebaikan berbasikal ni?

1. dapat mengurangkan risiko penyakit jantung

2. ha pastu kan....leh ada muscle beb! leh bina stamina kita nih....ha bagi sape2 yang nak kurus tu (ditujukan khas tuk diri sendiri) boleh lah berbasikal kan....tapi kalau setakat sekayuh dua tu aiiii ceq rasa 3 bulan pun xkuruih.....

3. kita dapat kurangkan stress...coz aktiviti berbasikal ni termasuk dalam aktiviti riadah....

4. ha lagi satu! aktiviti ni boleh mengawal tekanan darah taw! sure tak tipu...aci potong jari lah kalo aku tipu...


p/s: my dad nih jadik giler berbeskal coz b4 ni de dok sebok nak beli motor besor tu ha...mak aku tak bg...
      agaknye nak lepas geram dia dok berbeskal lah kat jalan raya nun....hahaha

No comments: