Welcome! :)

Assalamualaikum.

Selamat datang saya ucapkan kepada yang sudi singgah di blog ini. Anda akan nikmati pelbagai promosi hebat setiap bulan. Antara produk yang ditawarkan adalah produk kesihatan Catalyst, baju kurung moden, Naturactor original dari Jepun, dan pelbagai design bag yang menarik. Untuk maklumat lanjut boleh pm saya di FB dan singgah CSA Butik for Men & Women.

Nikmati promosi hebat bulan ini!

  • Free postage untuk pembelian combo produk Catalyst. Nikmati lebih penjimatan! Harga yang ditawarkan memang berbaloi-baloi!
  • Nikmati potongan 10% bagi setiap pembelian baju kurung moden. Free postage apabila anda share page CSA Butik for Men & Women.

Friday, March 4, 2011

Kisah Si Keras & Baby

Salam......

ok kalini  nak tulis dari tepi plak....slalu align center kan...hohoho
sebenarnya semalam nak crita pasai kucing aku keras ngan baby ni ha....
tapi terbantot sebab emosi pas tengok video orang mendera kucing plak....aiii hancusss
baru berura-ura hati berlagu riang nak kepochi....

mari kita mulakan!
aku mula sebok nak bela kucing time darjah 3 weh...sebabnya ada kucing ni dia beranak atas bumbung rumah aku. so rasa teringin lah nak bela.....kucing kann comeiii.....so merayu-rayu lah kat mak aku ni, ngan pelbagai janji manis yang ditabur.....konon kalau dia berak aku cuci (tapi memang aku yang cuci pun), nak kena bagi makan.....takpe-takpe demi keseronokan peluk2 kucing , aku sanggup janji semua tu...eheh

then my mum was annoyed la kan ngan anak pompuan dia yang asik bising je kt tepi tlinga...so mak pun setuju...
ye aku masih ingat masa tu memang aku darjah 3....so at that moment, memang sangat2 hepi mepi lah! rasa bahagia jew....so aku pun mulakan operasi...aku amik tangga then panjat lah ke dalam bumbung tu....aku pi kutip anak-anak dia....

tapi biasalah kan....kucing macam ni dia cam takut sikit ngan orang...alah takot sikit aje! so for some time dok ulang alik turunkan anak2 kucing tu lah.....sebab mak dia akan bawak naik balik....at last ibu kucing tu mengaku kalah jua...yes!

kemudian...bagi pemilik kucing nih ada satu dilema yang dorang sentiasa hadapi. ye nama! ktorang kena pikir apa nama paling bes, paling gempak, paling cool untuk kucig kami nih.....pikir punya pikir aku teringat kat sekolah yang ada satu karangan yang kami kena baca.....karangan pendek ja pun...kan darjah 3 masatu.... tajuk dia 'Kucing saya'....pastukan kucing dia tu nama PUSI.....so apa lagi aku pn ciplak r nama tu...hahaha...
eh eh PUSI ni cam dekat2 ngan UPSI kan....hahah

Pusi ni kuat mengawan la beb...asik beranak je...tapi dia mak yang baik...memang jaga anak dia betul2....waktu awal kelahiran anak adalah waktu yang sangat kritikal...sebabnya bapak kucing ni akan datang balik nak makan anak kucing nih...lagi2 lah kalau anak ni jantinanya jantan....memang akan jadi target utama lah....bukan apa, dia taknaklah anak yang baru ni akan take over kekuasaan dia....ala2 cam mafia jugak ek kucing nih....kami bela keturunan PUSI ni sampai lah aku FORM 3 kot.....lama kan....

selepas tu...ada lagi kucing datang....yang baru nih sebenarnye kucing terbuang....yang buang tu bukan xkenal, kenal sangat! kawan adik aku....de buang sebabnye kucing tu cam gugur bulu dye...sampai bahagian ekor tu cam botak sket....so this kucing end up kat rumah kitorang....so bela je lah kan...xkesah pn....mula2 biasalah nama yang salu dok bg COMEL kot.....


kucing yang berlagak...muka sombong tak penah senyum....
jarang bersuara sebab dia muka je cantik suara tak sedap....

then yang ajaibnya selepas beberapa bulan bela, bulu dia bertambah lebat...badan pun makin berisi....cantik lah dia ni....sebab dia ni keturunan kucing besar punya.....aku bagi nama baru kat dia....BUNTING....apa pasat????sebab dia ni rajin mengandung lah...tapi bad mama sehhhh de nih...malas jaga anak!


bad mama nih...bukan bad romance!


okei ni saja anak bunting yang berjaya hidup lebih dari 2 bulan....kebanyakan anak dia mati sebab kecacingan...


ni pun adik bradik ngan yang atas tu......hihi

ha anak-anak comel yang di atas ni anak bunting lah.....bunting ni kan even dia kucing bulu lebat...tapi sebab dia mingle ngan kucing biase...xd lah anak yang mewarisi bulu lebat dia nih....Bunting ni HOT MAMA taw.....biaselah cam orang cantik gak...mesti jadi HOT STUFF kan....slalunya camtulah kn????

then anak sulung yang bertahan adalah Si Keras. bulu tak lebat tapi poyo. kenapa nama keras? tu aku yang bagi....ecehhh...nama kena unik and mudah diingati...tak gitu? reason nama dia keras??? sebabnya betina kan salu badan dye lembut, tapi keras ni len sket...badan dia keras cam jantan...hehe...errr boleh terima????



tapi keras skarang dah cantik....mingle ngan jantan yang bulu lebat ajew!


keras di ketika zaman muda remajanya

keras ni seorang/seekor mak yang sangat baik! emmm salu aku anggap kucing ni am orang jew...so akan cakap dorang ke, sorang ke....kanap dia mak yang baik??? dia akan jaga anak dia betul2....ingat lagi, time bunting lahirkan anak lagi...time tu keras cam di peringkat nak masuk usia remaja....bunting merayap gi mana ntah.....si keras lah yang dok dalam kotak jaga adik2 dia...bagus kan akak nih! hehhe.....

so setelah meningkat remaja....dia pn lahirkan anak....dia memang mak yang baik...dia dapat sepasang...pompuan,laki...both hitam legam....culture shock kejap kami sekeluarga (x termasuk bapak aku)...
yelah mane penah dapat kucing hitam nihhh.....tapi sayangnya yang jantan xsempat hidup lama.....mati and xtadap dikesan dek kerana deattack bapak kucing...hanya kesan darah dan jejak yang dapat dilihat....



ini lah baby....dia masih menyusu walaupun sekarang nih dah berumur 3 bulan...beso dah sama taraf ngan mak dye dah....blu baby ni lebat ikot nenek dya....nenek dye tu binting lahh....



ekor baby memang cantik...macam tupai...bila berjalan, baby akan wat ekor dia macam melambai-lambai gitu....lembut ja....so rasanya baby ni taw yang dia ni cantik kot...hahahah

tiap malam baby akan tido dalam bilik kitorang.....then kalau pagi dia lapo, orang nga tido dia kan jilat2 muka, cium lah..kononye nak kejot lah...sebab dia lapo....kadang2 tu sampai peluk kejap ni kaki orang xnak lepas sebab takut tak dapat makan.....hehhe....then kadang2 kan kita tido timpa tangan sambil mengiring kan....ha dia pon sebok jgak nak masuk celah tangan...nak baring situ la kononya....hehe....

baby ni suka makan roti, cheesedale dan macam2 lagi...memang kucing tahap pelahap...sume pun bedal!
kalau jalan tu memang lenggang perut je lah.....1 tabiat keras ni kan de ske men seret bontot....macam na??tak faham...ok dia kan duduk yang gaya camni ha...


then using her hands..yang bahagian depan tu...de wat seret badan ke depan lah...lebih kepada seret punggung sebenarnya.....yang takleh blah baby pun dah terikut perangai keras nih....xsenonoh anak beranak ni.....

p/s: harapnya keras dan baby happy duk ngan kitorang....sihat selalu dan teruskan menceriakan kami! saya sayang kamu semua!

No comments: