Welcome! :)

Assalamualaikum.

Selamat datang saya ucapkan kepada yang sudi singgah di blog ini. Anda akan nikmati pelbagai promosi hebat setiap bulan. Antara produk yang ditawarkan adalah produk kesihatan Catalyst, baju kurung moden, Naturactor original dari Jepun, dan pelbagai design bag yang menarik. Untuk maklumat lanjut boleh pm saya di FB dan singgah CSA Butik for Men & Women.

Nikmati promosi hebat bulan ini!

  • Free postage untuk pembelian combo produk Catalyst. Nikmati lebih penjimatan! Harga yang ditawarkan memang berbaloi-baloi!
  • Nikmati potongan 10% bagi setiap pembelian baju kurung moden. Free postage apabila anda share page CSA Butik for Men & Women.

Monday, April 4, 2011

Jangan Kedekut Darah! arrrrrrrr

Assalamualaikum....dan salam sejahtera.

hari ni saya  nak share pasal derma darah. korang pernah menderma darah tak? ke takut nak menderma? ataupun korang langsung tak ambil peduli kalau ada kempen derma darah?

saya sekarang nih...setiap 3 bulan sekali derma darah. kenapa? sebabnya pada pandangan saya, saya ni takde harta benda nak disedekahkan jadinya dengan menderma darah ni adalah salah satu usaha saya untuk menolong orang. kadang-kadang ada yang tak menderma darah dengan bermacam alasan. kenapa ya? ada yang kata nanti gemuk! ok fine....baik punya alasan..alasannya lagi tak sempat pulak. ehhh kenapa pulak...? selalu sangat hospital buat kempen derma darah taw. macam saya ni kan belajar kat UPSI, selalu jugak ada kempen derma darah kat sini. 

then selalu orang cakap malu nak derma darah sebab kita baring tu orang nampak. jangan risau kawan-kawan mereka ada sediakan kain untuk tutup badan kita. ha kalau malu sangat bawaklah korang punya selimut tu selubung 1 badan...hehehhe...boleh?

bila derma darah, saya akan rasa hepi taw...kenapa? sebabnya hati saya rasa gembira sebab sekurang-kurangnya saya dapt tolong orang lain walaupun saya tak taw kat sapelah nanti darah saya tu akan disalurkan...hehehe...entah-entah orang yang duduk sebelah rumah kita...eh mana taw kan?

apa kebaikan derma darah ni?
  • Tahukah anda, tindakan menderma darah akan mengurangkan paras ‘iron’ di dalam darah. ‘Iron’ adalah oksidan yang akan meningkatkan radikal bebas di dalam tubuh. Jadi apabila anda menderma darah sekurang-kurangnya sekali dalam setahun, anda akan mengalami penurunan tahap ‘iron’ dan ini turut mengurangkan risiko serangan jantung pada diri.
  • menderma darah baik untuk kesihatan selain dapat merangsang pertumbuhan sel-sel darah baru.

  • ha apa lagi kawan-kawan...jom lah kita menderma darah. comfem hati tenang dan gumbira je....sebab dapat tolong orang kan...yang paling best dapat sijil and air kotak taw! ahahahah....

4 comments:

ilanilyana said...

saya pula xlepas nak derma darah, dr. cakap darah sy cukup2 untuk bdn sy jek

niesaazizan said...

aku nk try!!

NURBIAH DESIGN said...

cik datang jenguk kamu.. selamat malam.. mak cik dah follow kamu nak.. singgah la ke teratak cik ya??

erdia said...

done with followed num 200 :)
saya pon suka derma darah :)
come and visit me back :)