Welcome! :)

Assalamualaikum.

Selamat datang saya ucapkan kepada yang sudi singgah di blog ini. Anda akan nikmati pelbagai promosi hebat setiap bulan. Antara produk yang ditawarkan adalah produk kesihatan Catalyst, baju kurung moden, Naturactor original dari Jepun, dan pelbagai design bag yang menarik. Untuk maklumat lanjut boleh pm saya di FB dan singgah CSA Butik for Men & Women.

Nikmati promosi hebat bulan ini!

  • Free postage untuk pembelian combo produk Catalyst. Nikmati lebih penjimatan! Harga yang ditawarkan memang berbaloi-baloi!
  • Nikmati potongan 10% bagi setiap pembelian baju kurung moden. Free postage apabila anda share page CSA Butik for Men & Women.

Sunday, April 17, 2011

Caci Maki

Assalamualaikum....hehehe...

orang kite sekarang nih...kuat benar berpolitik. okey boleh diterima kalau nak berpolitik. tapi saya rasa tak perlulah kita menggunakan bahasa yang kasar untuk menyatakan pendirian or pendapat kita kan?

saya rasa bahasa melayu ni cukup kaya jadinya kalau tak guna bahasa kasar pun boleh menyatakan pendapat anda kan? bahasa yang kasar tu macam mana? ha contohnya kata 'eh bangsatlah ko nih', 'hmmmm sokong parti BN, memang pencacai2 BN'. ooopsss!

ok sekarang nih...saya tak berminat dengan politik. kenapa? sebab saya rasa mana-mana parti pun corrupted. tak leh pakai...ini pendapat saya...owh ingin dinyatakan di sini...saya tak guna bahasa kasar pun untuk menyatakan pendapat saya ye...ye betul....

kadang-kadang saya tengok orang terlalu taksub sangat dengan politik. kenapa? maybe mereka ada tujuan dan matlamat mereka sendiri. saya? owh mungkin belum sampai seru untuk saya aktif atau gian berpolitik.

dan pada mereka yang kuat benau berpoltik...jangan lah sampai gaduh-gaduh sesama islam...caci maki antara kita. ye mungkin pendapat kita berbeza...tapi cuba hormati seseorang itu. jangan hanya kerana dia tak sependapat and tak sealiran dengan kita dia tu 'cibai', 'bangsat', 'melayu kafir'. ye tidak ye kawan-kawan. tak perlulah nak bergaduh sesama islam nih. melemahkan bangsa je. owh ini hanya pendapat saya saja..ye sapa lah saya ni untuk berkata-kata. bukanlah ahli politik yang tersohorrr....

terima kasih sudi baca.

ps: BAHASA MELAMBANGKAN PERIBADI

2 comments:

Budak Botak said...

sb politik lah byk bangsa dan masyarakat kita berpecah. hu3...

Entry terbaru 11 Tanda Korang Nie Kena Penyakit Computerholic... (",)

IntaNBerliaN said...

tag sara join GA

http://intanberliangacontest.blogspot.com/2011/04/yana-yassin-1st-giveaway.html