Welcome! :)

Assalamualaikum.

Selamat datang saya ucapkan kepada yang sudi singgah di blog ini. Anda akan nikmati pelbagai promosi hebat setiap bulan. Antara produk yang ditawarkan adalah produk kesihatan Catalyst, baju kurung moden, Naturactor original dari Jepun, dan pelbagai design bag yang menarik. Untuk maklumat lanjut boleh pm saya di FB dan singgah CSA Butik for Men & Women.

Nikmati promosi hebat bulan ini!

  • Free postage untuk pembelian combo produk Catalyst. Nikmati lebih penjimatan! Harga yang ditawarkan memang berbaloi-baloi!
  • Nikmati potongan 10% bagi setiap pembelian baju kurung moden. Free postage apabila anda share page CSA Butik for Men & Women.

Thursday, May 5, 2011

Do You Rather Live without music or live without T.V.?

Hello there....Assalamualaikum!

yes...it's been two weeks since i got home.....home sweet home.....exam pun habis cepat.heheh...so sejak itu, memang tersangatlah malas kan nak update blog nih. yelahhh blog ni pun bukan ada orang baca. just tuk tatapan diri sendiri aje. macam diari gitu. nanti dah jadi nenek boleh la kenang-kenang balik ape lah benda berfaedah yang nenek pernah buat ehhh....heheheh

ha korang boleh hidup tanpa muzik? boleh hidup tanpa tv? eh boleh je kan. siapa kata tak boleh? tv dan muzik itu satu kehendak sahaja, bukan keperluan taw. tapi kan....kalau diberi pilihan...antara tv dan muzik mana yang korang memang desperate tak leh tinggal? ha lebih kurang camtu lah maksud soklan nih. bukanlah bila tak tengok tv or dengar muzik je teros mati. ohhh tidak sama sekali.

cakap pasal tv. sekarang ni dah tak banyak cerite best kan...ke aku yang tak tengok tv nih? dulu memang addict tengok tv taw. setakat tido kol 5 pagi tu perkara biasa. aku mula tengok tv secara giatnya sejak darjah 3. ha time tu selalunya tido dalam kol 2-3 pagi. mula-mula mak marah jugak, suo tido kan. tapi lama-lama mak dah tak larat nak marah dah. sebab apa? sebabnya bila mak masuk bilik je, apa lagi aku pun keluar and on tv senyap-senyap....kehkehkeh..betapa liciknya aku ni kan.

time tu macam-macam cerita aku layan. tak kisahlah genre apa pun....aku layaaaannnn....so ada keburukan ke? owh tidak..in fact banyak kelebihannya. disebabkan sikap aku yang layan apa jenis cerita pun even documentary, aku banyak pengetahuan am. '3 stooges' pun aku layan taw...hehe...tapi aku ni kureng sket nak layan cite melayu. kenapa eh? sampai nenek aku pun mention pasal benda nih...isy3....

TETAPI! sekarang aku dah xkuat tengok tv sangat dah. duduk rumah hampir 2 minggu ni kan, agaknya boleh dikira berapa kali jari jemari aku ni on tv. takde mud ah. takde cite best. aku layan movie kat lappy aku je. aku layan 'Running Man' and aku tengok 'We Got Married', tapi pasangan Khuntoria jew ah! owhhhh...kekorea-an betul aku nih kan. so kalau takde tv pun takpe kan.

macam mana pulak dengan muzik? lagu paling banyak kat lappy aku adalah laku-lagu k-pop....heheh...cliche kan. aku mula layan k-pop sejak ada kbs kt astro tu ha. before that aku malas nak surf the net cari lagu-lagu baru kan. time ada kbs tu rasenye time aku upper 6 kot. tahun 2007. hehe....wah3 hampir 5 tahun aku bergelumang dengan lagu k-pop. and i can say that i could't live without them! kenapa? sebabnya aku memang on lagu 24/7...kalau bosan and tensi wat assignment, aku melalak ah sorang2...karaoke segala mende lagu korea. seriously aku tak dengar lagu melayu. same lah macam aku tak layan drama atau cerita melayu. lagu malay pun ada bape eh..jap cek...owh tengok2 aku dah buang folder lagu melayu pun. owh maafkan daku! emmmm setiap orang ada minat masing-masing kan. ada tu benci gilerrr lagu korea...yeah semua pun ada pandangan dan kehendak masing-masing. siapalah kita untuk judge orang tu kan....cehhh

jadinya kata putus telah dicapai...muzik pilihan hatiku!

No comments: