Welcome! :)

Assalamualaikum.

Selamat datang saya ucapkan kepada yang sudi singgah di blog ini. Anda akan nikmati pelbagai promosi hebat setiap bulan. Antara produk yang ditawarkan adalah produk kesihatan Catalyst, baju kurung moden, Naturactor original dari Jepun, dan pelbagai design bag yang menarik. Untuk maklumat lanjut boleh pm saya di FB dan singgah CSA Butik for Men & Women.

Nikmati promosi hebat bulan ini!

  • Free postage untuk pembelian combo produk Catalyst. Nikmati lebih penjimatan! Harga yang ditawarkan memang berbaloi-baloi!
  • Nikmati potongan 10% bagi setiap pembelian baju kurung moden. Free postage apabila anda share page CSA Butik for Men & Women.

Wednesday, December 29, 2010

Apa tu Keloid???!!!

Assalamualaikum....

korang tau ke apa keloid tu???
sebenarnye hari ni 1st time aku dengar nama benda alah ni...
pagi tadi aku g hospital...coz aku ada satu masalah ni...
parut aku dia tumbuh cam parut BCG tu....
so macam risau la jugak...dah lama pun benda ni...

asalnya kt bahu coz masa kecik dulu kena percikan minyak panas...
hehhe...bagus kan aku kecik-kecik dah tolong mak masak....heheheh

so doktor cakap penyakit aku ni namanya KELOID....
kena wat operation la nanti...kehkeh....

lepas je dengar nama penyakit nih...apa lagi balik terus r aku google...
nak jugak aku kaji selidik apekah benda ni kan...

dari pembacaan aku, keloid ni berlaku pada parut yang dah sembuh...
then tumbuh lah tisu granulation secara melampau (exaggerate sket kat sini ye)
tapi jangan risau kawan-kawanku....benda ni tak berjangkit
kamu selamat di sisi saya...wuahaha

yang menariknya keloid ni mudah berlaku...
i mean dia boleh jadi hanya dari kesan kita menggaru, bertindik, jerawat and even chickenpox mark!

pelbagai pilihan rawatan boleh dilakukan...
so apa-apa pun aku tunggu je apa kata doktor nanti...
so dengan penuh kesabaran tahap tertinggi, aku tunggu kemunculan 1 mac 2011!

p/s: aku sebenarnya agak jakun and excited coz xpernah ada appointment ngan doktor!wuahahaha

No comments: