Welcome! :)

Assalamualaikum.

Selamat datang saya ucapkan kepada yang sudi singgah di blog ini. Anda akan nikmati pelbagai promosi hebat setiap bulan. Antara produk yang ditawarkan adalah produk kesihatan Catalyst, baju kurung moden, Naturactor original dari Jepun, dan pelbagai design bag yang menarik. Untuk maklumat lanjut boleh pm saya di FB dan singgah CSA Butik for Men & Women.

Nikmati promosi hebat bulan ini!

  • Free postage untuk pembelian combo produk Catalyst. Nikmati lebih penjimatan! Harga yang ditawarkan memang berbaloi-baloi!
  • Nikmati potongan 10% bagi setiap pembelian baju kurung moden. Free postage apabila anda share page CSA Butik for Men & Women.

Tuesday, August 25, 2009

Salahkah Menjadi Guru Pendidikan Khas?

Salahkah menjadi guru pendidikan khas? Bukankah tugas guru itu semuanya sama? Malahan aku merasakan tugas sebagai guru pendidikan khas ni lebih mencabar.... tu pada pandangan aku la...mungkin lain orang, lain pula pendapatnya....Guru itu sendiri berada dalam 'kelasnya' yang tersendiri....lebih kurang cam Siti Nurhaliza la kan...even new singer wujud kt malaysia ni pn...spe2 pn xlh nk dibandingkan gn de....

So persoalannya di sini kan...kenapa, kenapa dan kenapa bila aq ckp yg aq amik course Pendidikan Khas dorang mesti gelak....Pasal ap? What's so funnny bout being a special education teacher? Is it low class or something....Contohnya cmni la kn....Situasi yg slalu aku hadapi....

Kawan aku: Hey Sara lme xjmpe...ko wtpe skrg?
Akulah: Aku stdy kt Upsi la... (gn muka bangga la konon)
Kawan Aku: Amik course apa weh?
Akulah: Amik Pendidikan Khas (muka bangga gak: yek la sebab aq pndg tngi tugas guru PK ni)
Kawan Aku: Hahahahaahahahahahaah (ketawa yg agk menjengkelkan) Ngajar budak2 cacat tu ke?

Ha kawan2....betapa tergurisnye hati aku...bukan sebab pasal de ktwakan aq...tp aq rse cm dorg ni pandang rendah sangat kat budak2 PK ni...Kita perlu ingat yang walaupun dorg ni low dari segi pemikiran tapi mereka ni ciptaan Allah gak...Ada hikmahnya di sebalik setiap ciptaan Allah 2....

Aku rasa individu yang memandang rendah terhadap guru Pendidikan Khas adalah orang yang cetek pemikirannya. Bukanlah apa kan, memang lah kami ni mengajar budak2 begini tapi tugas kami ni murni. Kalau bukan kami yang berkorban, siapa lagi?

Fikir-fikirkanlah...Bukalah minda anda.
Dalam dunia ni, bukan semua orang sempurna.

Kepada bakal guru PK, hayatilah sepenuhnya tanggungjawab yang bakal korang pikul.
Sesungguhnya tugas ini amat murni jika kita sendiri ikhlas dalam melaksanakan tugas. Alhamdulillah kalau korang dh dpt feel sebagai guru PK....

Ini lah wajah2 bakal guru PK yang suci lagi murni....hihi

Ha korang nk taw aq trpkse edit blik en3 nih....cz Lala Kumin merungut awat aq xmsuk kn pix dye....
Ha Lala Kumin!!! Puas hati ko???? hihi...ceq gurau je no


No comments: